Array ( [type] => 2 [message] => mysql_connect(): Headers and client library minor version mismatch. Headers:100337 Library:30121 [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  كارمند اداري كارمند اداري

ایران استخدام

خصوصيت هاي اخلاقي كارمند اداري

معيارهاي رغبت به شغل كارمند اداري

كارمندان اداري يك سازمان، همه روند كاري آن سازمان را انجام مي‌دهند و اينكه افراد مناسبي در اين مشاغل قرار بگيرند بر عملكرد كلي و بازده كاري كل سيستم تاثيرگذار است.

  • شما مي توانيد آگهي هاي استخدام كارمند اداري را در كاريابي مجازي مشاهده نماييد.

براساس تست هالند كه ميزان رغبت به شغل‌ هاي مختلف را بر اساس شش معيار:

  • واقع‌گرا بودن
  • جستجوگري
  • اجتماعي بودن
  • هنري بودن
  • جسارت
  • قراردادي بودن

مي سنجند.

مطلب مرتبط: معرفي شغل كارمند اداري و دفتري

يك كارمند اداري بايد CES باشد.

C به معني قراردادي بودن است كه اين افراد ترجيح مي‌دهند طبق قوانين و قواعد مشخص و در چارچوب مشخصي كار كنند.

E به معني جسور بودن است و اين افراد به شغل‌هاي مديريتي و جهت‌دهي عملكرد ساير افراد علاقمندند و مي‌توانند به‌راحتي تصميم‌گيري كنند.

S نيز به معني ارتباطات و اجتماعي بودن است و افرادي كه اين فاكتور را دارند دوست دارند به بقيه كمك كنند و مشاوره بدهند.

سخن پاياني

براساس تحليل‌هاي تست نئو كه ميزان باوجدان بودن، دلپذيري، انعطاف، برون‌گرايي و روان‌نژندي را مي‌سنجد كسي مناسب شغل كارمند اداري است كه جمع‌گرا باشد، ديگران را درك كند، خشم خود را كنترل كند، وظيفه‌شناس باشد و قدرت تصميم‌گيري داشته باشد.

منبع: شرح شغل كارمند اداري و بررسي بازار كار آن


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/7/27 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :

كارمند اداري ملزم به انجام چه وظايفي است؟

كارمند اداري و دفتري چه كارهايي انجام مي دهد؟

كارمندان در هر سازمان و ارگاني نقش مهم و بسزايي دارند و وظايفي كه انجام مي دهند بر مبناي فرآيندهاي اداري آن موسسه تعريف مي گردد. كارمند اداري يكي از پر تقاضا ترين شغل ها در حوزه ي كسب و كار است. همانطور كه از اسم اين عنوان شغلي مشخص است، فرد مورد نظر در انجام كارهاي اداري و دفتري مشغول خواهد شد.

كارمند اداري چه مسئوليت هايي دارد؟

با توجه به اين كه شغل كارمند اداري در سطوح مختلفي تعريف مي‌شود، دامنه مسئوليت‌ها و وظايف نيز گسترده است. به عنوان مثال نوشتن نامه، فاكتورهاي فروش، عمليات مربوط به مهندس معمار گرفتن كپي و پرينت از اسناد و مدارك، نگهداري فايل‌هاي اداري مربوط به سازمان و رزرو اتاق جلسات و كنفرانس نمونه‌اي از مسئوليت‌هايي است كه بر عهده او قرار مي‌گيرد.

دو مورد از مشاغل كه كارمند اداري شناخته مي شوند:

استخدام كارمند اداري در سازمان‌هاي مختلف، با توجه به سمت و انواعي كه دارد بررسي مي‌شود. به عنوان مثال مجموعه وظايف كارمند اداري دانشگاه با كارمند بيمارستان كاملاً متفاوت خواهد بود اما هردو به يك عنوان شناخته مي‌شوند.
از طرفي مشاغل بسياري مانند حسابدار، صندوقدار، دستيار اجرايي و مواردي از اين قبيل، در سازمان‌ها و ادارات مختلف وجود دارند كه به عنوان كارمند اداري شناخته مي‌شوند. بر اين اساس جهت آگاهي كاربران، به دو مورد از آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

حسابدار:
شغل حسابداري نيز به عنوان يكي از انواع كارمند اداري محسوب مي‌شود. يك فرد به عنوان حسابدار در سازمان و ادارات مختلف، وظيفه مديريت سوابق مالي شركت را بر عهده دارد. در واقع حسابداران با حسابرسي درست سوابق مالي، نسبت به كارآمد بودن عمل شركت يا عدم آن نظر مي‌دهند.
بر اين اساس يك حسابدار ممكن است تحت عنوان كارمند اداري يك شركت، مشغول به فعاليت شود. بنابراين برخورداري از مهارت‌هايي مانند روابط عمومي بالا، تحليل و ارزيابي، رياضي و مهارت‌هاي ديگر براي اين شغل امتياز محسوب مي‌شود.

دستيار اجرايي:
شغل دستيار اجرايي بي شباهت به دستيار شخصي نيست. البته كارمند اداري به عنوان دستيار اجرايي، وظايف و مسئوليت‌هاي مهم‌ترين خواهد داشت. به عنوان مثال طراحي برنامه‌هاي سفر براي تيم اجرايي و مهمانان، تصميم‌گيري در فرايندهاي مهم و توانايي رهبري تيم از مهم‌ترين وظايف يك دستيار اجرايي خواهد بود.

آموزش هاي مورد نياز براي شغل كارمند اداري

در حالت كلي از آموزش‌هايي كه براي استخدام شدن در اين رشته شغلي موردنياز است مي‌توان به آموزش كار با كامپيوتر و مهارت‌هاي هفت گانه icdl اشاره كرد. از طرفي در هر سازماني متناسب با شرايط كاري، آموزش‌هاي ضمن خدمتي وجود دارد كه نياز است در حين انجام كار، فرد با آن‌ها آشنا شود. به عنوان مثال كار با نرم‌افزارهاي مهم و ضروري جهت انجام كار، چگونگي پاسخگويي تلفن، نحوه ارتباط با مديران سازمان‌هاي مختلف نمونه‌اي از اين آموزش‌ها هستند.

وضعيت استخدام كارمند اداري

در حال حاضر ميزان تقاضا و استخدام كارمند اداري در واحدهاي مختلف اداري زياد است. در واقع مي‌توان گفت هنوز هم شركت‌هاي بسياري براي جذب نيرو در اين زمينه اقدام به درج آگهي استخدام در سايت‌هاي مختلف كاريابي مي‌كنند. به عنوان مثال تعداد زيادي آگهي استخدام كارمند اداري در بين آگهي هاي استخدام استان تهران به چشم مي خورد. هر چند ممكن است در سال‌هاي نه چندان دور با توجه به پيشرفت و توسعه در سيستم اتوماسيون اداري و ديجيتالي شدن كارها، نياز به نيرو در اين زمينه كمي كاهش يابد.
يك كارمند اداري مي‌تواند در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشي بزرگ، بيمارستان‌ها، ادارات دولتي، سازمان‌هاي مربوط به امور خيريه، مدارس و شركت‌هاي بزرگ ارائه دهنده خدمات مختلف مالي استخدام و مشغول به كار شود.

 


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/2/29 ساعت: ۱۳ توسط:iranestekhdam :